avatar Ten blog rowerowy prowadzi RockmenikXC z miasteczka Siedlce. Mam przejechane 435.21 kilometrów w tym 23.66 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.97 km/h i się wcale nie chwalę.

Wykres roczny blog rowerowy RockmenikXC.bikestats.pl

Maj, 2013

• Sprzęt Kross Level A2 XT

Family Cup 2013, czyli moje pierwsze zawody w XC :)

Niedziela, 26 maja 2013 · dodano: 27.05.2013 | Komentarze 4

Dnia 26.05.13 w Siedlcach odbyły się Mistrzostwa Województwa Mazowieckiego organizowane przez Family Cup.

Na zawody wyruszyłem dosyć wcześnie, dokładnie o 9:00. Rozpoczęcie miało być dopiero o 11:00.
W połowie drogi zauważyłem że coś mi piszczy w łańcuchu, później zauważyłem że to jednak coś w kole. W niczym mi to nie przeszkadzało, ale właśnie w tym momencie szczerze mówiąc, miałem małego stracha ;).

Trochę przed godziną 10:00, dojechałem na miejsce.

Odebrałem kartkę z nr. startowym oraz specjalny chip i czekałem tak na mój start.
Jeszcze przed moim startem, przejechałem dla rozgrzewki i zaznajomienia się z trasą, jedno okrążenie.

Godz. ok. 12:50

Ustawienie się na linii startu, czekanie na sygnał sędziego i ...... START!.

Na początku startu objąłem chyba czwarte lub piąte miejsce i tak było do połowy okrążenia. Chwilę póżniej BUM!, kraksa na zakręcie, zawodników za moimi plecami. Startowaliśmy razem z Seniorami i Weteranami (mówię tu o rocznikach 97). Powiedziałem sobię, żeby trochę zwolnić bo nie dam rady już gdy nadejdzie następne okrążenie. Tak też zrobiłem (no ale i tak się niestety póżniej zmęczyłem ostro).

Pamiętam moje zaskoczenie, gdy jakiś senior lub z innej kategorii człowiek krzyczał do mnie: Lewa!, lewa!!, dzięki. Na początku nie zrozumiałem o co tu biega (WTF!?), ale chwile potem przypomniałem sobię, że jak ktoś jest nawet o milimetr szybszy, to trzeba zjechać na przeciwną stronę, a nie czekać aż cię wyprzedzi, a ty jedziesz po środku i czekasz na błogosławieństwo :D.

Normalnie miałem zrobić 4 kółka, ale zrobiłem 3, bo pewien senior, bodajże z leniwca.pl mnie "ZDUBLOWAŁ" (gdy bym wiedział przedtem co to znaczy "ZDUBLOWAĆ", to bym pewnie jakieś resztki siły wyciągnął na te okrążenie i niedał bym się złapać ) :D. Ale powiem szczerze, że było ciężko. Były podjazdy, zjazdy, kamienie i piachy które większość osób nie podejmowała się je pokonać na rowerze.

Podsumowując: W mojej klasyfikacji zająłem 6 miejsce na 7 osób startujących w tej klasyfikacji. Tak, wiem, że jakby Kolarstwo Górskie, było by przedmiotem szkolnym to za obecny sprawdzian dostałbym naciąganą dwóję, ale cieszę się z tego bardzo, że uczestniczyłem w swoich pierwszych zawodach amatorskich. Powiem też szczerze, że myślałem że lepiej mi trochę pójdzie na tych zawodach no ale cóż, z samych wycieczek do ok.100km z siebie fightera nie zrobie ;). Te zawody zmotywowały mnie do treningów i uświadomiły mnie, dlaczemu Marco Pantani cytował: "Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu", oczywiście potwierdzam ten cytat. Zdychałem się ostro :). Już jestem świadomy jaką formę i jakie wymagania musi mieć taki przykładowo, doświadczony kolarz.

Na koniec: Wręczenie dyplomów, pucharów i losowanie nagród. Wylosowano dla mnie światełka rowerowe, które przydadzą się na wyjazd do Krakowa, JUPI! :).

Powrót do domu w ulewę i koniec jazdy :P.

Kilka zdjęć z zawodów:

• Sprzęt Kross Level A2 XT

Żabokliki - Korczew (i okolice)

Środa, 22 maja 2013 · dodano: 27.05.2013 | Komentarze 0

Wycieczka do Korczewa.

Żabokliki- Suchożebry

Niedziela, 12 maja 2013 · dodano: 12.05.2013 | Komentarze 0

Trening rozpoczęty z miejscowości Żabokliki do miejscowości Suchożebry.

Głównie starałem się utrzymać średnią ok 30 km/h. Udało się, ale tylko drogą początkową. Drogą powrotną niestety niedałem rady (ćwiczyć trzeba, ćwiczyć!) :). Pomyślałem w pewnym momencie żeby pojechać na skróty w czasie drogi powrotnej, a nie przez całe miasto. W konsekwencji zgubiłem się, i tak musiałem wziąść rower na ramię, idąc z 2 km przez pole i rzucając rower przez ogradzającą w koło, szeroką rzekę.

Kilka zdjęć:

Żabokliki-Mordy

Środa, 1 maja 2013 · dodano: 02.05.2013 | Komentarze 0

Dnia 1 Maja 2013 roku, zaplanowana została wycieczka do miasta Mordy.
Wyruszyłem z mojej Miejscowości i ruszyłem w stronę Golic.

Krótka przerwa dla mojego towarzyszącego kolegi nad rzeką Liwiec i ruszyliśmy w drogę.

Gdy dotarliśmy na miejsce wyznaczonego celu, zrobiłem kilka ciekawych fotek zabytków, które śmiało można nazwać "dumą tego małego miasteczka".

A o to i one:

Trasą powrotną była główna droga przez Stok Lacki.

Z Siedlec przez ul. Kazimierzowską dojechałem do domu.